Coach, trener, czy motywator? Komu powierzyć rozwój pracowników?

23 Sierpień
2016

Oczywiście nie wszyscy będą chętnie wybierać pomoc psychologiczną szczególnie, gdy chodzi o różnorakie kwestie biznesowe.

Jednak w szeregach firmy często może dochodzić do różnych konfliktów. Niemniej jednak trzeba pamiętać, że pracownicy muszą mieć wsparcie, gdy sami sobie nie będą radzić. Powszechnie uważa się, że zawód coacha, trenera czy mówcy będzie taki sam. Oczywiście są to pokrewne stanowiska, ale nie można mówić, że są takie same, ponieważ różnią się niektórymi zakresami działalności i to trzeba brać pod uwagę.

Coach z angielskiego to oczywiście to samo co nasz trener sportowy. Jednak w biznesie nie polega to na trenowaniu zespołu, ale na trenowaniu pojedynczych osób. Bynajmniej nie będzie tutaj chodziło tylko o kondycję fizyczną, ale także o psychiczną. Coach to trener osobisty, który musi wspierać cały nasz rozwój. Jego praca jest nieco podobna do pracy psychoterapeuty. Będzie jednak różnica, gdy chodzi o zakres obowiązków i cele jakie będą postawione. Zadaniem coacha jest zawsze motywowanie danej osoby i jej wspieranie, tak by mogła swoje cele zawodowe skutecznie osiągnąć.

Taki specjalista nie będzie w stanie rozwiązać wszystkich problemów, ale może być wsparciem, które sprawi, że uda się osiągnąć sukces mimo niedoskonałości, które zawsze istnieją i nie da się ich całkowicie pokonać. Trener biznesu to osoba, która również powinna nas wspiera w osiągnięciu sukcesów zawodowych, ale ma on szerszy zakres działania. Tutaj będzie się bardziej nadawało to porównanie ze świata sportu, ponieważ najczęściej trener biznesu będzie pracował z dużo większą grupą osób. Trener może być wzywany w różnorakich sytuacjach.

Gdy pracodawca tworzy nowy zespół na pewno będzie potrzebna taka osoba, która może zagwarantować skuteczne integrowanie całego tego zespołu. Ma to duże znaczenie i musi być brane pod uwagę. Mówca motywacyjny lub też motywator to taka osoba, która będzie się specjalizować w zwiększeniu zaangażowania pracowników albo też innej grupy osób. Różnica polega na tym, że tutaj jest taka komunikacja, która będzie się odbywać tylko w jedną stronę.

Osoba, która jest zatrudniona jako motywator wygłasza mowy mobilizujące, które maja sprawić, że ktoś będzie mógł się rozwinąć.


Autor

Robert

Redakcja h4g.pl

To może Cię zainteresować